EN

26.05.1999 Wersja do druku

Ciało i sacrum

Piątkowe i sobotnie spektakle Opery Wrocławskiej przypomniały "Mszę" Bernsteina, po której nastąpiła najnowsza premiera - baletowa impresja "Om...".

"Msza" do muzyki Leonarda Bernsteina w choreografii Eweliny Sojeckiej miała swoją wrocławską premierę w 1993 r. Wniosła do zespołu Opery Wrocławskiej powiew nowoczesnego baletu i dobrze trafiła w potrzeby publiczności spragnionej nie tylko klasyki. Ewelina Sojecka miała już wtedy za sobą podwójną nagrodę (za choreografię i wykonanie) na Międzynarodowych Spotkaniach Baletowych w Łodzi. Jak wypadła "Msza" po latach? Wszystko wskazuje, że będzie nadal atrakcyjnym spektaklem. Sojecka sięgnęła po rozbudowaną kompozycję Leonarda Bernsteina - "Mass", napisaną dla uczczenia pamięci zamordowanego prezydenta Kennedy'ego. Z tej niekonwencjonalnej "Mszy" (wykonanej w 1971 r. z udziałem m.in. czterdziestu aktorów i ulicznego bandu) wybrała fragmenty i stworzyła do nich choreografię. I oto mamy temat liturgiczny w balecie, rzecz niecodzienną i trudną w realizacji, pełną pułapek trywialności bądź efekciarstwa. Sojeckiej udaje się to przezwyciężyć, co

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Ciało i sacrum

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Dolnośląska nr 121

Autor:

Artur Bielecki

Data:

26.05.1999

Realizacje repertuarowe