Pełna wydarzeń Noc Teatrów zakończyła w Krakowie sezon 2009/2010. Chwilę wcześniej mocnym akcentem było "Wesele hrabiego Orgaza" Jana Klaty w Starym Teatrze, a potem najnowsza premiera Teatru KTO, inspirowana "Miastem ślepców" noblisty Saramago. Barwna końcówka rozproszyła nieco rozczarowanie jednym z najsłabszych od kilku lat sezonów teatralnych pod Wawelem - pisze Justyna Nowicka w miesięczniku Kraków.
Fajerwerki Jana Klaty "Wesele hrabiego Orgaza" na podstawie powieści Romana Jaworskiego to efektowny pokaz teatru formy. Błyskotliwe spotkanie pogrobowca Młodej Polski i katastrofisty (Jaworski) z magikiem o nieposkromionej wyobraźni ze skłonnością do naprawiania świata poprzez teatr (Klata). Scenografia i kostiumy Justyny Łagowskiej od samego początku budują godną oprawę dla tego koktajlu, na scenie błyszczą kostiumy wrestlerów, lśnią biskupie szaty czy stroje baletmistrzów. Podstawą akcji Wesela hrabiego Orgaza jest spór między Yetmeyerem (Krzysztof Globisz) i Havemeyerem (Roman Gancarczyk), trudno jednak dotrzeć do sedna tego konfliktu. Spektakl Klaty tworzy kolejne metafory, ale nie udaje mu się odsłonić najważniejszego - czegoś więcej niż niejasnej, religijnej natury konfliktu między dwoma bohaterami. Tekst Jaworskiego opiera się inscenizacji - umożliwia tworzenie kolejnych scenicznych fajerwerków, świetnych ról, ale nie daje się oswoić do ko