EN

28.03.2011 Wersja do druku

Chłopięce marzenia i brutale

"Święto wiosny" w choreogr. Izadory Weiss i "Sen" w choreogr. Wojciecha Misiury w Bałtyckim Teatrze Tańca przy Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Pisze Jarosław Zalesiński w Polsce Dzienniku Bałtyckim.

Film "Incepcja" Christopera Nolana był reżyserskim i operatorskim popisem, pokazującym, co dzisiaj filmowa technika może zaproponować, by na kinowym ekranie stworzyć wrażenie sennej iluzji. Wojciech Misiuro spróbował tego samego w teatrze. Z efektem czasem nie gorszym. Wyobraźcie sobie państwo na przykład tancerza, ucharakteryzowanego na ni to anioła, ni husarza ze skrzydłami z pawich piór, który leniwie jak przebudzona po zimie mucha, krok za krokiem, schodzi sobie po pionowej ścianie w głębi sceny. Trwa to ileś minut, wobec oniemiałej w wrażenia publiczności. Efekt niebywały. Na mnie jednak większe niż tego rodzaju fajerwerki w "Śnie" Wojciecha Misiury zrobiła całość tego widowiska. Misiuro jeszcze w czasach, gdy kierował swoim autorskim Teatrem Ekspresji, potrafił z matematyczną precyzją budować ruch sceniczny w swoich przedstawieniach. Podobnie jest w "Śnie", który łączy dwa w jednym - dowolność pojawiania się postaci na scenie, całkiem

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Chłopięce marzenia i brutale

Źródło:

Materiał nadesłany

Polska Dziennik Bałtycki nr 72

Autor:

Jarosław Zalesiński

Data:

28.03.2011

Realizacje repertuarowe