Żadnych szokujących, "brutalistycznych" historii. Żadnych politycznych manifestów. Od debiutantów po weteranów - wszyscy płaczą lub pocieszają. Co się stało z twardzielami cierpiącymi po cichu? Relacja Joanny Derkaczew Crawley z Edinburgh Festival Fringe i Edinburgh International Festival.
Artyści prezentowani na Edinburgh Festival Fringe rzucili się w tym roku na temat męskiego zdrowia psychicznego. W "Fake It Till You Make It" (Udawaj, aż ci się uda) komiczka i performerka Bryony Kimmings do rytmów mambo i hitów pop opowiada, jak odkryła, że jej partner Tim bierze leki antydepresyjne. Rozebrany do bielizny Tim, zakrywający twarz coraz bardziej wymyślnymi maskami, daje się Bryony prowadzić przez cały spektakl. Razem budują dom, prezentują efekty uboczne tabletek, rzucają się na siebie z pożądaniem. Tim nie szarpie się, nie walczy. Tylko na chwilę zakłada maskę byka, stając się obcym, niedostępnym, zranionym zwierzęciem. Dopiero na końcu wygłasza... apel do widowni, by nie wstydzić się własnych uczuć. "Le Gateau Chocolat: Black", mieszanka kreskówki, opery i występu drag queen, to autobiograficzna historia nigeryjskiego artysty, który od dziecka marzył, by zostać diwą. Le Gateau Chocolat, wielki, brodaty wokalista z przyprawiony