Cierpienie znowu wydało się banalne, godność i kondycja ofiary zdeptane przez oprawców - o "Babel 2" w reż. Mai Kleczewskiej, spektaklu dyplomowym PWST w Krakowie, prezentowanym jako aneks na XXX/XXXI Warszawskich Spotkaniach Teatralnych pisze Szymon Adamczak z Nowej Siły Krytycznej.
Prezentowany w charakterze aneksu do programu głównego tegorocznych Warszawskich Spotkań Teatralnych "Babel 2", okazał się dobrze i odważnie zrealizowany, szczególnie jak na spektakl dyplomowy. Niemniej jednak, sięgając po raz drugi do tekstu Jelinek, Maja Kleczewska poza przesunięciem akcentów i zmianą estetyki, niewiele nowego zaproponowała w stosunku do tekstu austriackiej noblistki. Na gruncie polskiego teatru sztuki Elfriede Jelinek robią coraz większą i zasłużoną karierę. Pojawia się jednak obawa, że podejmując się realizacji tych bazujących na żonglerce językowymi kliszami utworów, twórcom nie uda się w trafny sposób przełożyć tych zabiegów na medium teatru. Innymi słowy - jak sprawić, by adaptacja tekstu bądź wariacji na temat dramatu czy prozy autorki "Żądzy", nie była tylko sprawnym i "kontrowersyjnym" ("ta Jelinek to przecież taka skandalistka!") przedstawieniem, a zdecydowanie działała na widownię i język teatralny. Z tym prob