"Klątwa" Stanisława Wyspiańskiego w reż. Olivera Frljicia w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Pisze Witold Mrozek w Gazecie Wyborczej.
Aktorzy Teatru Powszechnego w Warszawie razem z reżyserem Oliverem Frljiciem przypominają, w jak dusznym i zablokowanym kraju żyjemy - nie od półtora roku, ale od wielu, wielu lat. "Klątwa" według Stanisława Wyspiańskiego to awangardowa polityczna rewia. Papież na szubienicy. Naturalnej wielkości pomnik Jana Pawła II zawisa nad sceną, na stryczku. Z tabliczką "obrońca pedofilów". Wcześniej długie i namiętne fellatio wykona na figurze (z doczepionym dildo) aktorka Julia Wyszyńska. To dopiero początek "Klątwy" według Stanisława Wyspiańskiego, wystawionej w Teatrze Powszechnym przez chorwackiego reżysera Olivera Frljicia z trojgiem dramaturgów: Goranem Injacem, Agnieszką Jakimiak i Joanną Wichowską. Która z pań na sali miała aborcję? Ostro? Czytajcie dalej. Sam Wyspiański był przecież skandalistą, gdy 118 lat temu nakreślił w "Klątwie" obraz społeczności podtarnowskiej wsi, która za tragiczną w skutkach suszę wini Młodą. Kobieta żyje w