EN

11.11.1986 Wersja do druku

Car moczy nogi

WZORZEC dowodów metafizycz­nych to jest ostateczne rozwią­zanie kwestii diabelskiej czyli tragiczna historia Doktora Faustusa, którą na nowo napisał i do wysta­wienia przysposobił Gottfried Wil­helm Freiherr von Leibniz na po­witanie u źródeł Bad Pyrmont Im­peratora Wszechrosji Piotra Pierw­szego Romanowa przez anglosaskich komediantów Williama Schillinga 7 czerwca R.P. 1716 odegrana... Tak. Taki jest pełny tytuł debiu­tanckiej sztuki Tadeusza Bradeckiego, który na domiar szczęścia oka­zał się jej wytrawnym inscenizatorem i stał się sprawcą totalnego suk­cesu tego przedstawienia podczas te­gorocznego Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych we Wrocławiu. Głów­na nagroda za tekst, główna za re­żyserię, główna aktorska dla Andrze­ja Kozaka za role Leibniza, jeszcze jedna aktorska dla Mefista - Krzy­sztofa Globisza oraz wyróżnienie za scenografię dla Jana Polewki. Tytuł informuje o wszystkim, nagrody dają dodatkową porękę, a więc Teatr

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Car moczy nogi

Źródło:

Materiał nadesłany

Express Wieczorny nr 219

Autor:

Krystyna Gucewicz

Data:

11.11.1986

Realizacje repertuarowe