EN

28.06.2018 Wersja do druku

Cała prawda w muzyce

- Muzyka sakralna Wolfganga Amadeusza Mozarta to perła w festiwalowym programie obecna od zawsze. Trudno bowiem sobie wyobrazić ten miesiąc z muzyką salzburskiego Mistrza bez "Requiem" i zawartej w nim "Lacrimosy" - o 28. Festiwalu Mozartowskim mówi Alicja Węgorzewska-Whiskerd w rozmowie z Piotrem Iwickim w Niedzieli Tygodniku Katolickim.

W Warszawie rozpoczął się 28. Festiwal Mozartowski. W tym roku zaliczana do najbardziej spektakularnych wydarzeń muzycznych w Polsce impreza odbywa się pod patronatem medialnym tygodnika "Niedziela". To znakomita okazja do spotkania z dyrektorem artystycznym Warszawskiej Opery Kameralnej - znakomitą śpiewaczką Alicją Węgorzewską-Whiskerd, z którą rozmowę specjalnie dla naszego tygodnika przeprowadził Piotr Iwicki, muzyk i publicysta. PIOTR IWICKI: - Pozwolę sobie zacząć odrobinę inaczej. Czy gwiazda sceny operowej nie żałuje tego, że teraz zasiada za dyrektorskim biurkiem kosztem stawania w blasku reflektorów? ALICJA WĘGORZEWSKĄ-WHISKERD: - Oczywiście, że jest pewna nuta tęsknoty. Kiedy siedzę na widowni i słucham naszych znakomitych śpiewaków, to takie uczucie rodzi się chcąc nie chcąc. Zwyczajnie wczuwam się również w ich role, śledzę ich partie. Ale przyznam się, że bycie niejako z drugiej strony operowej sceny - tam, gdzie są realiz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Cała prawda w muzyce

Źródło:

Materiał własny

Niedziela Tygodnik Katolicki nr 26

Autor:

Piotr Iwicki

Data:

28.06.2018