Na polskiej scenie taniec butoh pojawił się blisko dziesięć lat temu. Inicjatorką działań opartych na specyficznej dla butoh filozofii ciała i umysłu była Sylwia Hanff - pisze Magdalena Zamorska w Teatrze.
Hanff poznawała tę formę, uczestnicząc w warsztatach i projektach scenicznych podczas europejskich festiwali butoh. W 2002 roku założyła Teatr Limen, którego credo stanowi poszukiwanie autentycznego języka ciała i istoty fizycznej obecności performera. Trening, będący punktem wyjścia do tworzenia form scenicznych, obejmował wschodnie i zachodnie techniki pracy z ciałem, inspirowane dokonaniami antropologii teatru. Hanff pracowała nad świadomością procesów zachodzących w ciele i umyśle - celem treningu nie było opanowanie traktowanej jak zbędny balast techniki tanecznej, ale współgranie oddechu z ruchem. Praktyka w zakresie działań teatru fizycznego i mimu, jak również jogiczne doświadczenie w praktyce z przepływem energii okazały się świetną bazą dla tańca butoh. Najnowszy spektakl solowy Sylwii Hanff to "8 pustyń" [na zdjęciu]. Tytuł spektaklu został zaczerpnięty z azteckiej formuły rytualnej: "Weź to, by przewędrować przez osiem pus