Nowa dyrekcja artystyczna Teatru im. Słowackiego w Krakowie, na swą inaugurację wybrała szekspirowską Burzę, ostatnio znów modną w świecie teatru - w Paryżu z jej inscenizacją wystąpił właśnie Peter Brook. Przeprowadzany równolegle remont kapitalny budynku narzucił krakowskim realizatorom konieczność eksperymentowania z przestrzenią. Nieczynna widownia została odgrodzona żelazną kurtyną. Niczym w dworskim teatrze francuskim publiczność znalazła się wprost na scenie, w bezpośrednim zasięgu toczącej się akcji, dzieląc z aktorami miejsce gry. Ten najbardziej intrygujący spośród dramatów Szekspira starano się odczytać na wiele sposobów. Postrzegano wpisany w fabułę scenariusz inicjacyjny obrzędów tajnych stowarzyszeń (próby Ferdynanda, kuszenie Sebastiana, doświadczenie śmierci i cudowne ocalenie rozbitków). Zwracano uwagę na liczne odniesienia kabalistyczne (wywodzący się z tej tradycji Ariel, powracający motyw dwunastki i liczb przez
Źródło:
Materiał nadesłany
Tygodnik Literacki, nr 9