Spektakl "Powstanie" Radosława Rychcika skupia się na emocjach, a nie istocie sierpniowych wydarzeń Przedstawieniu daleko do typowej wspomnieniowej wieczornicy. Nie ma w nim miejsca na wzruszenia ani na chwilę powstańczej zadumy. Szklana klatka, wyłożona miękkimi materacami, w której toczy się akcja, przypomina salę gimnastyczną, a może szpital psychiatryczny. Odwołując się do Powstania Warszawskiego, młody reżyser i scenarzysta Radosław Rychcik nie opowiada historii tamtych dni. Chce skupić się na emocjach towarzyszących sierpniowym wydarzeniom. Przefiltrować je przez wrażliwość swoich rówieśników. Pokazać człowieka w sytuacji zagrożenia, osaczenia oraz to, że powstańczy zryw mógłby się zdarzyć w każdym mieście świata. W preludium spektaklu dziesięcioro młodych aktorów w nienagannych białych kostiumach rozpoczyna rozgrzewkę. Ćwicząc, wypowiadają rytmicznie nazwy wielu miast. Muzyka staje się coraz głośni
Tytuł oryginalny
Bunt młodych wobec historii
Źródło:
Materiał nadesłany
Rzeczpospolita nr 180