EN

5.05.2005 Wersja do druku

Boże strzeż przed zazdrośnikiem

"Otello" w reż. Michała Znanieckiego z Teatru Wielkiego w Poznaniu na 12. Bydgoskim Festiwalu Operowym. Recenzja Katarzyny Kaczór w Nowościach Gazecie Pomorza i Kujaw.

Co składa się na sukces operowego przedsięwzięcia? Kompozytor, soliści, chór, orkiestra, scenografia, libretto? Po obejrzeniu "Otella" Giuseppe Verdiego w wykonaniu Teatru Wielkiego z Poznania śmiało można powiedzieć, że wszystko. Autor libretta Arrigo Boito wybrał z doskonałego pod każdym względem dramatu Szekspira to, co najlepsze. Zobaczyliśmy zatem gęstą sieć emocji w trójkącie Desdemona, Otello, Jago. Relacja między nimi jest najważniejsza, pozostałe postaci są zaś konieczne wyłącznie do uzasadnienia poszczególnych dramatycznych wątków. I tę relację doskonale pod względem muzycznym i aktorskim z całości wyłuszczył reżyser Michał Znaniecki, który karierę robi we Włoszech - w samych superlatywach mówił o nim dyrektor Pietras. "Otello" to dramat mężczyzny i "przez" mężczyznę, ale jak to bywa w dramatach "męskich", najciężej poszkodowana jest kobieta - tu Desdemona, której ostatni dech odbiera ukochany mąż i ona jest właści

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Boże strzeż przed zazdrośnikiem

Źródło:

Materiał nadesłany

Nowości Gazeta Pomorza i Kujaw nr 103/4.05.

Autor:

Katarzyna Kaczór

Data:

05.05.2005

Realizacje repertuarowe