Program konkursowej części Boskiej Komedii to dzieło zbiorowe - krytycy teatralni nadsyłają swoje propozycje. Można więc sprawdzić, jakie w zeszłym roku panowały tematy, jak wyglądała teatralna mapa, gdzie było najciekawiej - posze Joanna Targoń w dwutygodniku. Strona Kulturu
Boska Komedia odbyła się po raz czwarty i jak co roku składało się na nią kilka nurtów o dantejskich nazwach. Główną częścią jest Inferno, czyli najlepsze polskie przedstawienia ubiegłego sezonu, oceniane przez zagranicznych jurorów. W Paradiso prezentowane są dokonania młodych reżyserów. W trzeciej części, Purgatorio, w tym roku pojawiła się nowość: "Pomniki polskie", pięć festiwalowych premier w koprodukcji z pięcioma teatrami. Jedno z nich - "W imię Jakuba S." Moniki Strzępki i Pawła Demirskiego (Teatr Dramatyczny w Warszawie) - okazało się wydarzeniem dystansującym większość spektakli konkursowych, łącznie ze zwycięską "Tęczową trybuną 2012" tego samego duetu. A także, czego nikt nie mógł przewidzieć, ciekawie skontrastowało się z pokazywanym następnego dnia innym "Pomnikiem", czyli "Panem Tadeuszem" Mikołaja Grabowskiego (Stary Teatr w Krakowie). Organizatorzy festiwali marzą o takich zderzeniach, ale rzadko się to udaje w real