Jest to z pewnością bardzo ciekawa - zarówno pod względem teatralnym, jak i tematycznym - propozycja, choć na obu polach pozostawia poczucie niedoskonałości - o spektaklu "Interracial" Narodowego Teatru Johannesburga (RPA) w reż. Mpumelelo Paula Grootbooma i Aubrey Sekhabi prezentowanym na festiwalu Boska Komedia w Krakowie pisze Monika Kwaśniewska z Nowej Siły Krytycznej.
Pierwszy spektakl zagraniczny zaprezentowany podczas festiwalu Boska Komedia to "Interracial" [na zdjęciu] z Narodowego Teatru Johannesburga (RPA) w reżyserii Mpumelelo Paula Grootbooma i Aubrey Sekhabi. Trzeba przyznać, że była to mocna inauguracja bloku, którego celem jest zapoznanie widzów z pozaeuropejską estetyką i tematyką teatralną. Spektakl bowiem nie tylko prezentuje nieco odmienny od europejskiego styl prowadzenia narracji (długiej, epizodycznej, choć w obrębie pojedynczych wątków - dość schematycznej), ale zawiera także elementy etniczne (głównie pieśni). Poza tym osią spektaklu jest temat różnic rasowych oraz kulturowych. "Interracial" ma konstrukcję szkatułkową i ujęty jest w metateatralną ramę. Rozgrzewająca się na scenie jeszcze przed rozpoczęciem spektaklu grupa aktorów zaczyna inscenizować historię przypadkowego spotkania dwóch mężczyzn, z której wyłania się kolejna, fikcyjna, ogrywana przez nich narracja. Poza tym każdy z g