Opera Warszawska przeżyła swój wielki dzień: premierę dramatu muzycznego Modesta Musorgskiego Borys Godunow. Wielki dzień, gdyż po dwu latach słuchania i oglądania widowisk przeważnie na poziomie przeciętnym, a często i poniżej takowego, Opera stołeczna wystąpiła z przedstawieniem, które pod każdym względem imponuje precyzją i starannością przygotowania, a nawet budzi zdumienie, że po okresie jakby zupełnego zobojętnienia zespołów tej sceny dla tego wszystkiego, co się na niej dzieje, można było wystąpić z widowiskiem, które da się zestawić z wybitnymi osiągnięciami czołowych scen muzycznych innych krajów. Stało się to niewątpliwie przede wszystkim za sprawą nowego dyrektora i kierownika artystycznego Opery Warszawskiej, Jerzego Semkowa. O talencie kapelmistrzowskim Semkowa mieliśmy okazję przekonać się już przed kilku laty w czasie jego gościnnego występu w Operze Warszawskiej, podczas którego znakomicie poprowadził przedstawienie
Tytuł oryginalny
"Borys Godunow" w Operze Warszawskiej
Źródło:
Materiał nadesłany
Teatr nr 8