"PŁATONOW" Antoniego Czechowa intrygował Adama {#os#835}Hanuszkiewicza{/#} od dawna. Teraz po 15 latach, zaprezentował nam w Teatrze Narodowym po raz drugi inscenizację tej sztuki. Jest to znaczący głos na temat stylu czechowowskiego w teatrze. Stanisławski nadał utworom Czechowa sceniczny kształt długich, przyciężkich dramatów. Jakie są konsekwencje współczesnej wersji tej tradycji, można było się przekonać choćby na przykładzie "Wiśniowego sadu" w Teatrze Współczesnym. Hanuszkiewicz, autor układu tekstu w ostatniej premierze Narodowego i zarazem reżyser prezentuje pogląd wręcz przeciwny. Dla niego dramat Czechowa to komedie. I "Płatonow" jest tego znakomitym dowodem. Rzeczywiście, tempo widowiska jest wspaniałe. Hanuszkiewicz zresztą ma chyba największe z naszych reżyserów wyczucie rytmu przedstawienia, co w gruncie rzeczy polega na skłonieniu aktora do wyrażania najwięcej w możliwie najkrótszym czasie. No i wzorowym opanowaniu s
Tytuł oryginalny
Bolesna komedia
Źródło:
Materiał nadesłany
Kierunki Nr 5