EN

1.11.2014 Wersja do druku

Bóg stworzył wielkie ryby

"Do minimum zredukowałem fabułę przygodowo-awanturniczą
i zastąpiłem ją intertekstualnością" - mówi Krzysztof Koehler, autor libretta do opery "Moby Dick" Eugeniusza Knapika, w rozmowie z Jackiem Kopcińskim.

JACEK KOPCIŃSKI Jak poeta i znawca literatury staropolskiej, profesor, stał się operowym librecistą? KRZYSZTOF KOEHLER Za sprawą telefonu od kompozytora, Eugeniusza Knapika, który mnie po prostu zapytał, czy podjąłbym się napisania libretta na podstawie powieści "Moby Dick". Potem się dowiedziałem, że zarekomendował mnie Krzysztof Dybciak... KOPCIŃSKI Inny literaturoznawca... KOEHLER Tak, członek tego samego klanu... Eugeniusz Knapik zapewne przeczytał moje wiersze i zadzwonił do mnie. KOPCIŃSKI Musiały mu się spodobać... Rozmawialiście potem o Twojej poezji? KOEHLER Nie przypominam sobie. Po prostu uznał, że to, o czym i w jaki sposób piszę, w jakimś sensie odpowiada jego przedsięwzięciu, a może i wrażliwości artystycznej. KOPCIŃSKI Jak się pracuje z kompozytorem tej miary co Knapik? KOEHLER Nasza praca miała kilka etapów. Najpierw wielokrotnie się spotykaliśmy i rozmawialiśmy. W międzyczasie Eugeniusz został rektorem Akademii Muzyczne

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Bóg stworzył wielkie ryby

Źródło:

Materiał nadesłany

"Teatr" nr 11

Autor:

Jacek Kopciński

Data:

01.11.2014

Realizacje repertuarowe