EN

5.05.2015 Wersja do druku

Błędny rycerz twardo stąpa po ziemi?

"Don Kichot" Miguela Cervantesa w choreogr. Alekseya Fadeyecheva z Teatru Wielkiego - Opery Narodowej na XXII Bydgoskim Festiwalu Operowym. Pisze Anita Nowak w serwisie Teatr dla Was.

Powieść Cervantesa była dla Minkusa tylko pretekstem do stworzenia barwnego, pełnego ekspresji widowiska baletowego nasączonego hiszpańskim klimatem z elementami folkloru cygańskiego. Lekka, melodyjna, bardzo rytmiczna, łatwo wpadająca w ucho muzyka jest przede wszystkim prowokacją do tańca. Galopy, walce, marsze, polki, a także stylizowane na flamenco i hiszpańskie tańce ludowe figury określa też niespotykana w balecie klasycznym ekspresja ruchu rąk. Ramiona tancerzy są przeważnie wyciągnięte. Postaci indywidualizują tu układy choreograficzne. W "Don Kichocie" mnóstwo jest partii solowych, dających tancerzom możliwość wykazania się perfekcyjną techniką i warsztatem. Bardzo wiele tu najróżnorodniejszych układów pas de deux i pas de trois, szalonych piruetów, szpagatów w powietrzu. Tancerze Polskiego Baletu Narodowego wznoszą się jednak znacznie ponad perfekcję techniczną. Zachwycają nieczęsto na polskich scenach baletowych spotykaną lekko�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Błędny rycerz twardo stąpa po ziemi?

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr dla Was

Autor:

Anita Nowak

Data:

05.05.2015

Realizacje repertuarowe
Festiwale