EN
9.07.2010 Wersja do druku

Biznesy polskich gwiazd

Polscy artyści nie wykładają pieniędzy na rodzime przedsiębiorstwa czy marki. Próbują jednak swoich sił w biznesie, zakładając własne firmy. Najchętniej inwestują w branże, na których najlepiej się znają. W Hollywood gwiazdy inwestują głównie w produkcję filmów. W Polsce zapanowała natomiast moda na otwieranie prywatnych teatrów - piszą Beata Drewnowska i Piotr Mazurkiewicz w Rzeczpospolitej.

Gwiazdy inwestują w bardzo różne branże. Choć wydawałoby się, że powinno być im łatwiej osiągnąć sukces, to przykładów udanych projektów nie jest wiele. Trudno znaleźć wyzwanie, którego by się nie podjął na ekranie. Przez niemal trzy dekady w przemyśle filmowym Bruce Willis walczył z terrorystami i ratował ziemię przed asteroidami. Ale pokazał też, że nie boi się wyzwań biznesowych. Setki milionów dolarów zarobionych w Hollywood inwestował już m.in. w nieruchomości, restauracje i firmę producencką. Pod koniec 2009 r. uznał, że zaangażuje się finansowo w polsko-francuską grupę alkoholową Belvedere. Zamiast zainkasować za bycie twarzą wódki Sobieski przez cztery lata - jak się nieoficjalnie mówi - 16 mln dol., zdecydował, że część gaży przyjmie w akcjach. Obecnie jego udziały w Belvedere to ok. 3,2 proc. Powodów decyzji nie zdradza. Gdy w czerwcu był w Polsce (przyjechał m.in. nakręcić reklamówkę Sobieskiego w Starogard

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Celebrytów drogi w biznesie

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita online/09.07

Autor:

Beata Drewnowska , Piotr Mazurkiewicz

Data:

09.07.2010

Wątki tematyczne