ŚCIBOR-RYLSKI napisał sztukę teatralną. To mnie nie zdziwiło. Od scenariuszy filmowych - a Ścibor ma ich wiele w swoim dorobku - do scen dla teatru droga niezbyt daleka. Ścibor obrał formę sztuki dwuosobowej. Jest to wcale rzadki typ popisu zręczności zawodowej. Ścibor z satysfakcją demonstruje sprawny warsztat. Płynny dialog, wzorowa konstrukcja, dowcip nieraz cienki, wyczucie specyfiki teatralnego efektu, szansa znacznego powodzenia wśród widzów, dla których "Bliski nieznajomy" jest przeznaczony - to mało? Sztuki dwuosobowe są najczęściej ścieśnione tematycznie, ograniczone do prywatnej strefy przeżyć. Ścibor, autor prób stworzenia westernu po polsku i modelu polskiego filmu sensacyjnego, jest zarazem twórcą paru filmów, zamykających konflikt psychologiczno-obyczajowy w ramach możliwie kameralnych. "Bliski nieznajomy" to jakby ich kontynuacja. Przy okazji premier tego typu swoich filmów obrywał Ścibor tęgo od krytyków,
Tytuł oryginalny
Biografia prywatna po naszemu
Źródło:
Materiał nadesłany
Trybuna Ludu nr 300