"La Piaf" w choreogr. Mauro Bigonzettiego z Litewskiego Narodowego Teatru Opery i Baletu w Wilnie na XXIV Bydgoskim Festiwalu Operowym. Pisze Anita Nowak.
Przywieziony na XXIV BFO spektakl "La Piaf" Litewskiego Narodowego Teatru Opery i Baletu, to artystycznie skomponowana biografia wybitnej francuskiej piosenkarki. Pełna aluzji i symboli, wyrażana poprzez ruch, obraz i dźwięk. Pusta czarna przestrzeń i snopy światła skierowane na wbitą w środek sceny czerwoną różę oraz kobietę prowadzącą małą dziewczynkę z misiem w objęciach i zawiązanymi bandażem oczyma do pianina- zabawki. Róża, bandaż i miś to symbole najistotniejszych dla Edith Piaf wydarzeń. Czerwony kwiat oznacza miłość, która bardzo ważna była nie tylko w jej życiu, ale też stanowiła żelazny temat piosenek. Róża znika, kiedy Piaf umiera. Bandaż w pierwszej scenie przypomina o czasowej utracie wzroku małej Edith, w końcowych kojarzony jest z romansem śpiewaczki z bokserem Marcelem Cerdanem, największą miłością jej życia. Kiedy sceniczne wcielenie Piaf spotyka mężczyznę, zdejmuje z jego ręki bandaż, chroniący dłonie zawodn