EN

5.11.2005 Wersja do druku

Billboard z Chrystusem

Akcja powieści Andre Gide'a "Lochy Watykanu" z 1914 r. zbudowana jest wokół rzekomego porwania papieża: banda oszustów, wy­korzystując naiwność wier­nych, wyłudza pieniądze na uwolnienie papieża. Na scenę przeniósł ją młody reżyser Jan Klata. Odnalazł u Gide'a arcypolski wątek walki między obozem tradycji i rewolucji, znany choćby z "Nie-Boskiej komedii" Kra­sińskiego. Obu grupom nadał jednak współczesny charakter. Tradycjonaliści u Klaty słu­chają Radia Maryja, buntow­nicy - muzyki rockowej. Jedni śpiewają "Barkę" przy akom­paniamencie gitary, drudzy - słynny song Micka Jaggera "Sympathy for The Devil", który wykonują na stojąco jak hymn. Tym, co ich łączy, jest wzajemna nienawiść. Na tym tle reżyser opowiada historię dwóch ludzi poszukujących własnego przeznaczęnia. To Lafcadio (Marcin Czarnik) - nihilista, przypominający Raskolnikowa - i Amadeusz (Jerzy Senator), wytwórca dewocjonaliów, człowiek wielkiej i wiary i równie wi

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Billboard z Chrystusem

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Łódź nr 258

Autor:

ROMAN PAWŁOWSKI

Data:

05.11.2005

Realizacje repertuarowe