To przestawianie miało swoją głośną premierą na scenie warszawskiego Teatru Współczesnego w roku 1959, w okresie największych triumfów tej sceny i jej twórcy Erwina Axera. Przeniesione do telewizyjnego studia zostało wyemitowane 5 października 1964. Stanisław Hebanowski tak pisał w swojej recenzji; "Teatr Współczesny jest teatrem, w którym inteligentna reżyseria idzie w parze z doskonałym aktorstwem. Reżyser nie narzuca sztuce swoich wizji, nie odkrywa nieprzeczuwalnych rewolucyjnych treści poza ramami utworu, nie bawi się w figle formalne. Stara się odczytać sztukę zgodnie z tekstem". A sztukę Maxa Frischa, drugiego obok Friedricha Duerrenmatta wybitnego szwajcarskiego dramaturga, interpretowano wtedy jako parabolę groteskowo-historyczną, ukazującą socjologiczne i psychologiczne podłoże przemocy istniejącej na świecie, co wówczas odczytywano jeszcze jako dodatkowe symboliczne ukazanie źródeł faszyzmu. Biedermann po polsku zna
Tytuł oryginalny
Biedermann i podpalacze
Źródło:
Materiał nadesłany
Antena nr 49