"Opowieści biblijne" w choreogr. George'a Balanchine'a, Emila Wesołowskiego i Jacka Przybyłowicza w Teatrze Wielkim Operze Narodowej. Pisze mw w Idziemy.
Na deskach Teatru Wielkiego - Opery Narodowej odbyła się premiera złożonego z trzech baletów widowiska "Opowieści biblijne". Balety zostały zrealizowane przez trzech choreografów do muzyki wybitnych kompozytorów: Sergiusza Prokofiewa, Andrzeja Panufnika i Antonia Vivaldiego. Autorzy tego udanego wieczoru łączą różne style choreografii, od klasyki mistrza baletu XX w. George'a Balanchina po prace polskich choreografów Emila Wesołowskiego i Jacka Przybyłowicza. Wieczór zaczyna się "Synem marnotrawnym", pieczołowicie zrekonstruowanym klasycznym baletem Balanchina z 1929 r. do muzyki Prokofiewa, wystawionym wówczas w Paryżu przez słynne Balety Rosyjskie Diagilewa. Historia wzięta z jednej z najpiękniejszych przypowieści Ewangelii została tu opowiedziana językiem klasycznego baletu na tle modnych w tamtej epoce kubistycznych dekoracji. Balet "Kain i Abel" zrealizował Emil Wesołowski, klasyk polskiej choreografii, do muzyki Panufnika. Opowieść o dwóch braci