"Koronacja" w reż. Łukasza Kosa w Teatrze Narodowym w Warszawie. Pisze Antoni Winch w wortalu Teatr dla Was.
Współcześni młodzi dramaturdzy, a co za tym idzie także bohaterowie ich dramatów, są całkowicie pozbawieni spodni. Oznacza to, że stają oni do walki, przeciwko otaczającej ich rzeczywistości, rozebrani od pasa w dół. Płyną z tego następujące konsekwencje: jako protagoniści są żałosni, ich życie jest żałosne, ich walka jest żałosna, ich świat jest żałosny. Dramat Michała Modzelewskiego, Koronacja, opowiada o jednym z takich bohaterów, żyjącym takim właśnie życiem, który podejmuje jedną z takich walk, przeciwko jednemu z takich światów. Bez spodni staje do tego pojedynku i bez spodni pojedynek ten kończy. W centrum sceny stoi duże, szerokie łóżko. Stanowi ono arenę wszystkich wydarzeń dramatu. To wokół niego krąży sceniczny świat, krążą wartości wyznawane przez głównego bohatera sztuki - Maćka (Andrzej Konopka). Łóżko jest otoczone przez krąg krzeseł, na których siedzą inne postacie dramatu. Widzowie przez cały czas