EN

8.11.1956 Wersja do druku

Bez retuszu

...Celność akcji psychologicznej, płynność wiersza, wyrazistość postaci tak, to zalety twórczości Fredry, które szczegól­nie zobowiązują realizatorów jego ko­medii, ale wierne oddanie pogodnej, sło­necznej atmosfery jego utworów to takżie pryncypialne zadanie dla reżysera i dla aktora. Był nie tak dawno w naszym teatrze czas, kiedy w komediach Fredry usiło­wano wyakcentować głównie wartości poznawcze, owe adresy do jego epoki, owe transmisje do problematyki współ­czesnej. W rezultacie tych usiłowań otrzy­maliśmy poza garścią nowych szczegółów historyczno - obyczajowych także np. Papkina z łatą na kolanie, Podstolinę w charakteryzacji przedstawicielki oś­wieceniowego demi-mondu, Gucia z ma­nierami chuligana, Justysię w roli aktywistki libertynizmu na terenie war­szawskiego salonu z XIX w. Smutno było wtedy na przedstawieniach Fredry. Świetny pisarz i jowialny staruszek z Chorążczyzny uśmiechał się do nas poprzez grymas, jak w atak

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Bez retuszu

Źródło:

Materiał nadesłany

?

Autor:

Kazimierz Barnaś

Data:

08.11.1956

Realizacje repertuarowe