EN

11.01.2013 Wersja do druku

Balet to sztuka totalna, można nim opowiadać wszystko

"Echa czasu" w choreogr. Ashley'a Page'a, Krzysztofa Pastora i Williama Forsythe'a w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Anna Arwaniti w Home & Market.

- "Echa Czasu" to wieczór baletowy trzech niezależnych prac choreograficznych przełomu XX i XXI wieku - mówi dyrektor Polskiego Baletu Narodowego Krzysztof Pastor. - Gdzie na pierwszy plan wysuwa się energia współczesnych tancerzy, pokonywanie barier sprawności fizycznej i błyskotliwość ruchu. Pod tą fizycznością kryją się jednak inspiracje, których widz może doznawać w sposób swobodny i nieograniczony. Tryptyk nad językiem baletu zaczyna brytyjski choreograf Ashley Page, bardzo plastyczną kompozycją baletową "Century Rolls", stworzoną specjalnie dla Polskiego Baletu Narodowego do muzyki Johna Adamsa pod tym samym tytułem. Ruch, muzyka, światło, bardzo oszczędna scenografia, wspaniałe duety taneczne i dynamika solistów charakteryzują balet. Ruch jest bardzo spontaniczny - wskazuje Page - próbujemy badać, jakie są granice języka tańca, na ile jest on plastyczny, giętki, jakie nowe techniki możemy wykorzystać w tańcu. "Century Rolls" to przejrzys

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Balet to sztuka totalna, można nim opowiadać wszystko

Źródło:

Materiał nadesłany

Home & Market nr 12-01/12.2012-01.2013

Autor:

Anna Arwaniti

Data:

11.01.2013

Realizacje repertuarowe