EN

18.05.2007 Wersja do druku

Balet pełen śmiechu

"Kopciuszek" w choreogr. Giorgia Madii z Teatru Wielkiego w Łodzi na XIX Łódzkich Spotkaniach Baletowych. Pisze Elżbieta Błaszkiewicz w Dzienniku - dodatku Kultura.

"Kopciuszek" to druga realizacja Giorgia Madii w łódzkim Teatrze Wielkim. Lepsza od "Śpiącej królewny". Madia wykorzystał muzykę operową Rossiniego jako oprawę baletu. Powstał spektakl uwodzący humorem. To, co stworzył Madia, można określić jako balet komiczny. W całej historii łódzkiego Teatru Wielkiego nie było chyba baletu, na którym publiczność tak często się śmiała. Prolog jest w formie teatru cieni - za białą, podświetloną planszą widać postacie pokazujące, co się zdarzyło, zanim Kopciuszek znalazł się we władzy paskudnejmacochy. Zachowano febułę, ale charakter postaci uległ zmianom. W rolach macochy i jej córek występują Mariusz Caban, Aleksander Miedwiediew i Jerzy Gęsikowski. Już to potęguje efekt komiczny. Zwłaszcza w kontraście z delikatnym Kopciuszkiem (Monika Maciejewska). Beata Brożek jako Wróżka jest pełna seksapilu. Przypomina gwiazdy kina amerykańskiego z lat 40. - ubrana w biały peniuar odsłaniający nogi, jej

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Balet pełen śmiechu

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik nr 115 - dodatek Kultura

Autor:

Elżbieta Błaszkiewicz

Data:

18.05.2007

Realizacje repertuarowe