EN

30.11.2021, 15:10 Wersja do druku

Balet malarski

„Exodus/Bieguni-Harnasie”, dyptyk baletowy do muzyki Wojciecha Kilara i Karola Szymanowskiego w choreografii Anny Hop i Izadory Weiss w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Bronisław Tumiłowicz w Przeglądzie.

fot. Ewa Krasucka

Dwa przedstawienia Polskiego Baletu Narodowego składające się na jeden wieczór są niezwykle atrakcyjne muzycznie i wizualnie. Łączą najbardziej dynamiczne dzieła współczesnej polskiej muzyki, które skomponowano wprost do tańca albo zostały świetnie opracowane tanecznie. „Exodus" to wręcz genialne połączenie choreografii zespołowej z niezwykłą scenografią, „Harnasie" zaś są ciekawym ujęciem psychologii rodziny, w której kobiety są siłą sprawczą dramatu. Teatr Wielki hojnie wzbogaca wizje baletowe swoją wspaniałą techniką sceniczną.

Tytuł oryginalny

Balet malarski

Źródło:

„Przegląd” nr 49