XVI Festiwal Mozartowski w Warszawie. Pisze Katarzyna K. Gardzina w Życiu Warszawy.
Trzy tygodnie Festiwalu Mozartowskiego przyniosły kilka obiecujących debiutów mł odych utalentowanych śpiewaków. Najgłośniejsze oklaski należą się sopranistce Annie Wierzbickiej. Śpiewaczka zadebiutowała w trzech partiach mozartowskich: hrabiny w "Weselu Figara", Donny Elwiry w "Don Govannim" i Vitelii w "Łaskawości Tytusa". Wszystkie były sukcesem, a ostatni - rewelacją. Sopranistka pokazała, jak dużą skalą głosu rozporządza, jak doskonale radzi sobie z trudnymi przejściami od dźwięków niskich do wysokich, tworząc świetną, wokalno-aktorską kreację! Sekundowali jej także debiutujący mezzosopranistka Elżbieta Wróblewska i bas Sławomir Jurczak. Warto zapamiętać też nazwisko Agnieszki Piass [na zdjęciu]. Jako Pamina w "Czarodziejskim flecie" śpiewała muzykalnie, z wyczuciem stylu i treści. Wystąpiła także jako Donna Elwira w "Don Govannim". W tej samej partii po raz pierwszy na festiwalu zobaczyliś my Tatianę Hempel, która choć ó