EN

5.01.2011 Wersja do druku

Artyści w roli cyngli

"Paranoicy i pszczelarze" w reż. zespołu w Teatrze Ósmego Dnia w Poznaniu. Pisze Marcin Hałaś w Gazecie Polskiej.

Droga, jaką przebył Teatr Ósmego Dnia z Poznania, jest tyleż smutna, co symboliczna. Symboliczna dla tej części polskiej inteligencji, która dała się uwieść paradygmatom salonu. Artyści Ósemek przemierzyli szlak od sprzeciwu wobec reżimu PRL do ostentacyjnego poparcia Palikota. O Teatrze Ósmego Dnia często mówi się "najwybitniejszy zespół polskiej sceny alternatywnej", albo też używa się w odniesieniu do niego przymiotnika "legendarny". Na początku 2007 r. zespól zrealizował spektakl zatytułowany "Teczki", którego fabularną kanwą stały się materiały zgromadzone przez Służbę Bezpieczeństwa. W czasie PRL aktorzy, nieukrywającej opozycyjnych sympatii grupy, byli inwigilowani. SB podejmowała również rozmaite działania operacyjne, mające zdezintegrować i rozbić zespół. Dlatego być może dla wielu osób, tylko pobieżnie interesujących się teatrem, szokiem było wydarzenie z lipca tego roku, kiedy artyści Teatru Ósmego Dnia wysłali

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Artyści w roli cyngli

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Polska nr 1

Autor:

Marcin Hałaś

Data:

05.01.2011

Realizacje repertuarowe