02.05.2009 Wersja do druku

"Artur" eksperymentalny, "Cyganeria" tradycyjna

"Król Artur" w reż. Colina Blumenau'a w wyk. solistów i zespołu wokalnego Capella Angelica z Berlina i "Cyganeria" w reż. Michala Babiaka z Państwowej Opery w Bańskiej Bystrzycy na XIII Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu.

Za nami kolejne spektakle w ramach XV Festiwalu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari - Sztuka Wokalna Europy Środkowej w Nowym Sączu. W środowy wieczór w Małopolskim Centrum Kultury "Sokół" wszechwładnie zapanował "Król Artur" Henry Purcella, opera skomponowana w 1684 r. do tekstu Johna Drydena. Sztukę opartą na średniowiecznej legendzie reżyser Colin Blumenau uwspółcześnił tak dalece, że akcja rozgrywa się w surowym pomieszczeniu przypominającym drewniane pudełko dla lalek, z wieloma oknami, drzwiami, drabinami, zapadniami, z których wyłaniają się aktorzy ubrani w kolorowe koszulki z nadrukami lwów, liści czy owiec. Znakomicie śpiewają członkowie niemieckiego zespołu wokalnego "Capella Angelica", któremu towarzyszy instrumentalnie zespół "Lauteen Compagney" z Berlina. W głównych rolach wystąpili: Nicki Kennedy (Philidel), Kenneth Spiteri (Grimbald), Clayton Nemrow (Artur), Laura Cameron (Emmeline). Zupełnie inne podejście do "Cyganerii" [na zdjęciu

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

"Artur" eksperymentalny, "Cyganeria" tradycyjna

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Polski nr 102 online

Autor:

PG

Data:

02.05.2009

Festiwale