Najsłynniejszy przewodnik po tajnikach sztuki miłosnej, "Kamasutra", został napisany przez Watsjajanę na początku naszej ery. Spektakl Weroniki Szczawińskiej i Bartosza Frąckowiaka jest próbą odczytania "Kamasutry" w świetle filozofii życia opartej na pozytywnym hedonizmie, sposobach osiągnięcia Kamy, oznaczającej miłość, spełnienie, pragnienie, pożądanie. Przedstawienie, które twórca "gatunkowo" określili jako sylwestrowe, ma być "instrumentem pożądania", "maszyną przyjemności", teatralną ars amandi. Szczawińska i Frąckowiak stawiają sobie za cel wprawić widzów w dobry nastrój, jednocześnie zapewniają rozrywkę intelektualną: zachęcają do zastanowienia się nad filozofią przyjemności i etyką cielesności. Wyrazicielką tej filozofii jest nowoczesna (nieco już podstarzała) Kurtyzana (Irena Wójcik). To przewodniczka po erotycznych doznaniach, odmianach zmysłowych i duchowych pieszczot oraz typach miłosnych związków. Zwracaj�
Tytuł oryginalny
Ars amandi
Źródło:
Materiał nadesłany
Didaskalia nr 2