EN

23.04.2019 Wersja do druku

Arcydzieła Jana Sebastiana Bacha na Actus Humanus

W niedzielę wielkanocną, wykonaniem wszystkich Koncertów brandenburskich Jana Sebastiana Bacha, zakończył się Actus Humanus Resurrectio. Festiwal, po którym w pamięci pozostanie mi na długo szczególnie jego inauguracja - chyba żaden z dotychczasowych koncertów nie zaintrygował mnie tak bardzo, jak interpretacja bachowskiej Pasji wg św. Jana Williama Christiego i jego zespołu Les Arts Florissants - pisze Ewa Palińska w portalu Trójmiasto.pl.

Wykonawstwo historyczne, czy jak kto woli "wykonanie historycznie poinformowane" ("historically informed performance") pojawiło się w muzyce w latach 70. ubiegłego wieku, a jego głównym celem było przywrócenie pierwotnych warunków wykonywania muzyki dawnej. Dziś ruch ten możemy śmiało nazwać najważniejszym zjawiskiem w muzyce ostatnich kilku dekad, a grono osób zaangażowanych w przywracanie do życia zapomnianych kompozycji sprzed wielu wieków systematycznie się powiększa. Wiedzy na temat aktualnego stanu badań nad muzyką dawną dostarcza bez wątpienia festiwal Actus Humanus, podczas którego prezentują się zarówno największe gwiazdy wykonawstwa historycznego (koncerty wieczorne), jak i młodzi, utalentowani artyści z Polski (recitale popołudniowe). Podczas tegorocznej edycji, która odbyła się w dn. 17 - 21 kwietnia, ciekawych propozycji repertuarowych nie brakowało - przez trzy kolejne wieczory, dla przykładu, mogliśmy np. posłuchać trzech różn

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Arcydzieła Jana Sebastiana Bacha na Actus Humanus

Źródło:

Materiał nadesłany

www.trojmiasto.pl

Autor:

Ewa Palińska

Data:

23.04.2019