EN

12.07.2013 Wersja do druku

Archeologia teatru

"Książę Homburg" w reż. Andrei Breth z Burgtheater w Wiedniu na 3. Spotkaniu Teatrów Narodowych w Warszawie. Pisze Marta Wołodko w portalu mgzn.pl.

Zachwycająca precyzja interpretacji i głębia psychologiczna bohaterów, wydobyte z tekstu sztuki dzięki wierności oryginałowi, odsłoniły przed widzami Spotkania Teatrów Narodowych 2013 mistrzostwo Andrei Breth. "Książę Homburg" Heinricha von Kleista w wykonaniu aktorów wiedeńskiego Burgtheater to jej pierwsza inscenizacja pokazana w Polsce. Andrea Breth zaliczana jest do grona czołowych reżyserów nie tylko obszaru niemieckojęzycznego, ale całego współczesnego europejskiego teatru. Swoją pozycję zawdzięcza bezwzględności w jasnym odczytywaniu dramatów i bezkompromisowej dokładności w ich odwzorowywaniu. Perfekcjonizm kazał jej pracować chociażby nad samym "Księciem Homburgiem" przez półtora roku, kiedy studiowała nie tylko sam tekst, ale także jego opracowania czy literaturę źródłową. Do Polski przyjechała z tragiczną opowieścią o rywalizacji serca i rozumu, o dominacji nad drugim człowiekiem, o posłuszeństwie i indywidualizmie. Heinric

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

www.mgzn.pl

Autor:

Marta Wołodko

Data:

12.07.2013

Festiwale