"Balkon" w reż. Agaty Dudy-Gracz w Teatrze im. Jaracza w Łodzi. Pisze Jacek Wakar w Dzienniku - dodatku Kultura.
Łódzki "Balkon" Geneta sprawdza się i jako wierna autorowi adaptacja znakomitego tekstu, i jako manifest wiary reżyser Agaty Dudy-Gracz w teatr na przecięciu intymności i plastyki. Polski teatr powraca do Geneta. Nie tylko "Pokojówek", które w ostatnich latach doczekały się dwóch świetnych realizacji - Eweliny Pietrowiak w warszawskim Ateneum i Józefa Opalskiego w Teatrze Słowackiego w Krakowie. Bardziej znaczące wydaje się zainteresowanie "Balkonem" albo "Parawanami", bo to Genet w formie najczystszej. Naznaczone osobistym doświadczeniem podróże na dno upodlenia, przejmujące studia ludzkiego upadku, może najmocniejsze, jakie wydała światowa literatura. Dość powiedzieć, że przy francuskim pisarzu modni i ponoć obrazoburczy dzisiejsi brutaliści to dzieciaki z mlekiem pod nosem. Agata Duda-Gracz nie marnuje czasu na niepotrzebne rzeczy. A Jean Genet nie od dziś należy do najbliższych jej autorów. W kaliskim Teatrze Bogusławskiego przygotowała "Wybranyc