EN

3.12.2018 Wersja do druku

"Anty-gone" Teatru Pieśń Kozła: Czy jest człowiekiem ten, kto...

"Anty-Gone Tryptyk" wg Sofoklesa w reż. Grzegorza Brala w Teatrze Pieśń Kozła we Wrocławiu. Pisze Lidia Raś w Dzienniku Gazecie Prawnej.

Pomysł, by w atmosferę greckiego tekstu wpisać różne artystyczne światy: pieśni oparte na starożytnej rytmice i heavy metal, melorecytacje i pieśni operowe, może się wydawać ryzykowny. Chyba że czyni to ktoś, kto od dawna udowadnia, że teatr postdramatyczny to szansa na docieranie do nowych przestrzeni i uniwersalna forma komunikacji. Otwarta forma, różnorodne, ale równoprawne znaki sceniczne takie jak tekst, dźwięk, rytm, światło, scenografia oraz przyzwolenie na dowolność w odczytaniu sensów przedstawienia to także cecha najnowszego spektaklu Teatru Pieśń Kozła - "Anty-gone" w reżyserii Grzegorza Brala. Właściwie nihil novi, bo Grzegorz Bral robi to od lat, ale teraz poszukiwania idą jeszcze szerszym frontem, a sam reżyser nie ukrywa, że usiłuje badać terytoria, na których go dotąd nie było, a do których w naturalny sposób popychają go jego poprzednie prace. - Coraz częściej ciekawi mnie jak tańczyć do tekstu, a nie do muzyki. Jak

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

"Anty-gone" Teatru Pieśń Kozła: Czy jest człowiekiem ten, kto...

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Gazeta Prawna online

Autor:

Lidia Raś

Data:

03.12.2018

Realizacje repertuarowe