Z okazji 250-lecia teatru publicznego prezentujemy rozmowy z dyrektorami teatrów publicznych na temat funkcji, roli i obecnej kondycji zarówno ich teatrów, jak i teatru publicznego. Teksty zostały opublikowane na stronie www.250teatr.pl. Dziś pierwsza rozmowa z tego cyklu - z Anną Augustynowicz, dyrektorką Teatru Współczesnego w Szczecinie, rozmawia.
Polityka programowa i zarządzanie Jak definiuje Pani profil swojego teatru? - Teatr repertuarowy, artystyczny, wkalkulowujący porażkę, współczesny w sposobie komunikowania się z publicznością, poszukujący nowych form przekazu. Jak scharakteryzowałaby Pani program swojego teatru? - Wyznacznikiem programu jest "to, co jest w świecie do myślenia". Współczesność nie tylko z nazwy. Czy struktura organizacyjna teatru wpływa Pani zdaniem na poziom artystyczny prowadzonej instytucji? - Tak, ponieważ zbyt skromne dofinansowanie instytucji zmusza coraz częściej do sięgania po repertuar popularny, który zarabia na propozycje podejmujące ryzyko artystyczne. Czy i jak zmienia się struktura organizacyjna w Pani teatrze (nowe funkcje: dramaturg, edukator, specjalista od grantów etc.? Z czego to wynika? Czyje role stają się dziś ważniejsze (dramaturg, marketingowiec, PRowiec, osoba odpowiedzialna za pozyskiwanie środków), a czyje odchodzą na plan dalszy (garde