12.03.1961 Wersja do druku

Anioł, Babilon i współczesność

Nowa prapremiera nie jest pierwszym spektaklem w Teatrze Dramatycznym związanym z nazwiskiem Durrenmatta. Po prostu zainteresowania twórcze i poszukiwania pisarza spotykają się z doświadczeniem i ambicjami artystycznymi ze­społu. Zarówno dramaturg jak i teatr stawiają pytania współ­czesnemu człowiekowi, zastana­wiają się nad jego losem, bronią jego praw we współczesnej cy-wilizacji odsłaniając jej maski. Nieco spóźniona w Polsce pra­premiera sztuki "Anioł zstąpił do Babilonu" nie jest oczywiście ostatnim słowem znakomitego dramaturga, którego już znamy z jego innych sztuk: z "Wizyty starszej pani" czy też "Romulusa Wielkiego", ale właśnie w "Anie­le" odczytać można ich koncep­cję, pierwsze szkice i pomysły sformułowane między wierszami. W "Aniele" zbyt wiele jest pro­pozycji, różnorodność wątków jest tak wielka, że autor nie po­święca im zbyt wiele uwagi. W całej sztuce panuje jakaś atmo­sfera chaosu współczesnego świa­ta, w k

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Anioł, Babilon i współczesność

Źródło:

Materiał nadesłany

Argumenty Nr 11

Autor:

Jerzy Lau

Data:

12.03.1961

Realizacje repertuarowe