Nowa prapremiera nie jest pierwszym spektaklem w Teatrze Dramatycznym związanym z nazwiskiem Durrenmatta. Po prostu zainteresowania twórcze i poszukiwania pisarza spotykają się z doświadczeniem i ambicjami artystycznymi zespołu. Zarówno dramaturg jak i teatr stawiają pytania współczesnemu człowiekowi, zastanawiają się nad jego losem, bronią jego praw we współczesnej cy-wilizacji odsłaniając jej maski. Nieco spóźniona w Polsce prapremiera sztuki "Anioł zstąpił do Babilonu" nie jest oczywiście ostatnim słowem znakomitego dramaturga, którego już znamy z jego innych sztuk: z "Wizyty starszej pani" czy też "Romulusa Wielkiego", ale właśnie w "Aniele" odczytać można ich koncepcję, pierwsze szkice i pomysły sformułowane między wierszami. W "Aniele" zbyt wiele jest propozycji, różnorodność wątków jest tak wielka, że autor nie poświęca im zbyt wiele uwagi. W całej sztuce panuje jakaś atmosfera chaosu współczesnego świata, w k
Tytuł oryginalny
Anioł, Babilon i współczesność
Źródło:
Materiał nadesłany
Argumenty Nr 11