"Święto wiosny" Igora Strawińskiego w choreografii Marthy Graham i "Krzesany" Wojciecha Kilara w choreografii Henryka Konwińskiego w Teatrze Wielkim w Łodzi. Pisze Katarzyna Gardzina-Kubała w Ruchu Muzycznym.
Balet Teatru Wielkiego w Łodzi z wolna odbudowuje się po trudnym dla siebie okresie. Długi remont gmachu, a co za tym idzie brak miejsca do prezentowania spektakli baletowych, które, w odróżnieniu od operowych, bez odpowiedniej infrastruktury nie mogą być wykonywane spowodował, że zespół się wykruszył, część tancerzy odeszła. Teraz jednak łódzki zespół ponownie zwiera szeregi, a że czyni to z powodzeniem - o tym świadczy czerwcowa premiera, na którą złożyły się: "Święto wiosny" Strawińskiego w choreografii Marthy Graham i "Krzesany" Kilara w ujęciu Henryka Konwińskiego. Przede wszystkim należy pochwalić zamysł i wykonanie. Już samo zdobycie pozwolenia na wykonanie w Polsce choreografii legendarnej Marthy Graham - matki chrzestnej światowego tańca współczesnego, to wielkie osiągnięcie łódzkiego Teatru Wielkiego. Bodaj żadna jej choreografia nie była do tej pory prezentowana nie tylko przez zespół polski, ale przez rodzimych tancerzy w