18.06.2019 Wersja do druku

Alicja Węgorzewska-Whiskerd: Zaczarowana wizytówka

- Warszawska Opera Kameralna zasługuje na nowe realizacje - mówi Alicja Węgorzewska-Whiskerd, dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej, w rozmowie z Jolantą Gajdą-Zadworną w tygodniku Sieci.

Czy to marzenie, by oczarować widzów, towarzyszyło pomysłowi nowej inscenizacji "Czarodziejskiego fletu"? Alicja Węgorzewska-Whiskerd: Myślę, że Warszawska Opera Kameralna zasługuje na nowe realizacje. "Czarodziejski flet", którego premiera uświetnia trwający właśnie 29. Festiwal Mozartowski, to wyjątkowy tytuł w repertuarze każdej sceny, jej wizytówka. W Teatrze Wielkim można podziwiać znakomitą realizację Barriego Kosky'ego - trafiła zresztą na wiele światowych scen - ale nie jest to własna produkcja. Ja chciałabym odwrócenia tej sytuacji. Zrealizowania "Czarodziejskiego fletu" w jakości światowej - z takimi światowymi nazwiskami jak Rafał Olbiński, Marcin Łobacz czy Giovanny Castellanos - i zawiezienia go w wiele miejsc na świecie. Kameralność sceny nie jest tu ograniczeniem? - Podobne wyzwanie podjęliśmy już przy "Idomeneo" w reż. Michała Znanieckiego. Za sprawą multimediów wyświetlanych na tiulach powstała niezwykła, trójwy

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Zaczarowana wizytówka

Źródło:

Materiał własny

Sieci nr 24

Autor:

Jolanta Gajda-Zadworna

Data:

18.06.2019

Realizacje repertuarowe
Festiwale