EN

13.03.1966 Wersja do druku

Aleksander Fredro - Śluby panieńskie

"Rozum mężczyzną, białogłową afekt tylko rządzi; oraz kocha, oraz nienawidzi; nie gdzie rozum, ale gdzie afekt tam wszystka". Tym mottem z przysłów Andrzeja Maksymiliana Fredry poprzedził Aleksander Fredro "Śluby panieńskie", jedną z najbardziej finezyjnych, subtelnych swoich komedii. Jest to komedia posiadająca tak świetne tradycje teatralne - wystarczy tylko wspomnieć, że rolę Anieli kreowała kiedyś Helena Modrzejewska a Gucia - Jerzy Leszczyński, niedościgniony dotychczas odtwórca tej roli. Wystawione po raz pierwszy w dniu 15 lutego 1833 roku na scenie teatru lwowskiego, "Śluby panieńskie" wciąż są utworem frapującym i atrakcyjnym, patyna czasu dodała im tylko wdzięku i uroku. "Śluby panieńskie czyli magnetyzm serca" są komedią o przewrotności uczuć, o niepokojach serc, o budzeniu się miłości, o wszystkich tych podstępach i wybiegach, jakie dyktował zwyczaj i uczucie. Śluby panieńskie Klary i Anieli są bowiem wynikiem lektur różnych ro

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Aleksander Fredro - Śluby panieńskie

Źródło:

Materiał nadesłany

Radio i Telewizja, nr 11

Autor:

B. B.

Data:

13.03.1966

Realizacje repertuarowe