EN

20.08.2018 Wersja do druku

Ale grafo

"Ajas Maszyna" na podstawie tekstów "Ajas" Sofoklesa i "Mówca Ajasa" Michała Bajera w reż. Natalii Korczakowskiej w Muzeum Powstania Warszawskiego. Pisze Maciej Stroiński w Przekroju.

Robię antrakt w cyklu "Lowe", w maczaniu aktorów w lukrze, bo nie po to jestem krytykiem, żeby wszystko lubić. Zresztą prawda jest też taka, że branża najchętniej czyta teksty niepochlebne. Do poczynienia mi zostały trzy wyznania lowe, na które poczekajcie, bo będzie między innymi do jedynego aktora, który przeżyje trzecią wojnę światową. "Kapelusz jest z Turcji. Bo w tym sezonie wszystko będzie z Turcji" (Caterina Cavalieri w "Amadeuszu" Petera Shaffera). A u nas w tym sezonie wszystko będzie z Grecji. Wierzcie mi, jak mówię. Niby wiadomość niełamiąca, nieurywająca, bo teatr w ogóle jest tak jakby z Grecji, ale nie zawsze jest stamtąd tak bardzo i tak dosłownie, jak będzie tym razem. Kiedyś myślałem, że porządny krytyk nie może się bawić we wróżenie z fusów. Ale jakie tam wróżenie, kiedy wystarczy mózg kury, przepraszam: koguta, by nie tyle przewidzieć tendencje sezonu, ile normalnie je ZOBACZYĆ. Nie trzeba mieć dobrego zdania

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Ale grafo

Źródło:

Materiał własny

Przekrój online

Autor:

Maciej Stroiński

Data:

20.08.2018

Realizacje repertuarowe