[...] NA SCENIE UKŁON Od nowego sezonu poznański Teatr Polski, scena wiekowa, zasłużona (i pechowa od tylu już lat) zmienia kurs o 180 stopni. Lech Raczak, niegdyś współtwórca potęgi Teatru Ósmego Dnia, prowadząc Polski w większym stopniu brał pod uwagę ambicje i chęć eksperymentowania swoich reżyserów niż potrzeby widza; co gorsza, owe ambicje i eksperymenty przynosiły na ogół marne rezultaty. Nowy dyrektor Waldemar Matuszewski ujawnia o wiele bardziej konserwatywne gusta - zarówno w deklaracjach programowych, jak i w drobnych gestach: na przykład przywracając na frontonie imitację dziewiętnastowiecznych gazowych latarni. A także wprowadzając do repertuaru choćby właśnie "Pożegnanie". Wilam Horzyca, współtwórca koncepcji teatru monumentalnego, reżyser, kierownik literacki i dyrektor teatrów, w tym także poznańskiego Polskiego (1948-1951), był jedną z najważniejszych postaci narodowej sceny w dwudziestym wieku. Parał się też dramato
Tytuł oryginalny
Afisz
Źródło:
Materiał nadesłany
Polityka nr 42