"Znak Jonasza" w reż. Pawła Passiniego w neTTheatre w Lublinie, koprodukcja z Festiwalem Gorzkie Żale, Centrum Myśli Jana Pawła II i Programem 2 Polskiego Radia. Pisze Marcin Wasyluk w Lubelskiej Gazecie Teatralnej Proscenium.
Nie przypadkiem "Znak Jonasza" Paweł Passini przygotował w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. To bowiem dźwięk jest najważniejszym komponentem w tym spektaklu. Funkcjonuje on na trzech poziomach: Chór Centrum Myśli Jana Pawła II wykonuje utwór estońskiego kompozytora Arvo Pärta "Genealogia Chrystusa", pieśni dziadowskie śpiewa Jacek Hałas, grając przy tym na lirze korbowej, a Justyna Antoniak, w stroju anioła, wzbogaca akcję wokalizami złożonymi z oddechu, cykania i dźwięków naśladujących naturę (przypominających pieśni czeskiej wokalistki Ivy Bittowej). Mieszają się zatem porządki, tradycje i kultury. Podobnie dzieje się w tekście przygotowanym przez Artura Pałygę. Kanwą historii jest moment zawarty w średniowiecznym oficjum Nawiedzenie grobu, gdy trzy Marie (Jakubowa, Kleofasowa i Maria Magdalena) idą do grobu Chrystusa. Passini z Pałygą zastanawiają się, o czym one wówczas myślą. Co myśli czł