26.11.2008 Wersja do druku

Żywe rzeźby i wędrująca publiczność, czyli dwa światy w jednym

"Brith Out..." Universal Law of Impermanence na XV Międzynarodowych Spotkaniach Sztuki Akcji "Rozdroże" w Warszawie. Pisze Sandra Wilk w Rzeczpospolitej - Życiu Warszawy.

Pomiędzy przeszłością a współczesnością, tańcem a bezruchem, sceną a widownią rozgrywała się w poniedziałek premiera "Brith Out..." Universal Law of Impermanence. Kaya Kołodziejczyk, absolwentka warszawskiej szkoły baletowej i P.A.R.T.S. w Brukseli, od 2000 roku realizuje autorski cykl improwizacji, zawierających m.in. rekonstrukcje dawnych spektakli czy dokumentację jednorazowych zdarzeń. Według tego klucza powstała także jej nowa choreografia "Brith Out...", którą zobaczyliśmy w Centrum Sztuki Współczesnej podczas 15. edycji festiwalu Rozdroże. Jeśli spektakl "Brith Out..." porównać do jakiejś innej dziedziny sztuki, to najbardziej przypominałby on konstrukcję cento - literackiego utworu będącego kompilacją fragmentów różnych utworów czy wersów, ale niosącym inną treść niż materiały źródłowe. Wyobraźmy więc sobie taki wierszomontaż w wersji ruchowej, a otrzymamy spektakl z rozpoznawalnymi elementami (w tym przypadku z "Kr

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Żywe rzeźby i wędrująca publiczność, czyli dwa światy w jednym

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita nr 276 - Życie Warszawy

Autor:

Sandra Wilk

Data:

26.11.2008

Festiwale