VI Festiwal Wiosny w Poznaniu. Pisze Stefan Drajewski w Polsce Głosie Wielkopolskim.
Tegoroczny Festiwal Wiosny stał pod znakiem rewizji i reinterpretacji "Święta wiosny" Igora Strawińskiego. Tylko raz usłyszeliśmy oryginał. Leszek Bzdyl stworzył swoje "Święto wiosny" do muzyki Mikołaja Trzaski, Claudia Castellucci zamówiła ścieżkę dźwiękową u Scotta Gibbonsa, Teatr Automaton wykorzystał muzykę graną na żywo Marty Knaflewskiej... Najciekawsza wydaje mi się kompozycja Trzaski. Utwór Gibbonsa niewolniczo wręcz trzyma się konstrukcji pierwowzoru, natomiast propozycja Knaflewskiej jest od niego bardzo odległa. Trudno jednak poszukiwania muzyczne oddzielić od poszukiwań ruchowych i teatralnych, ponieważ one wzajemnie się implikują, zazębiają a czasami nawet dopełniają. Z niecierpliwością czekałam na spektakl Claudii Castellucci, członkini legendarnej grupy teatralnej Societas Raffaello Sanzio z Włoch. Spodziewałem się, że zaproponuje nam odczytanie bulwersujące, drażniące, prowokujące wręcz. Tymczasem na scenie Teatru Wiel