EN

16.01.2008 Wersja do druku

Świat oparty na kłamstwie jest bajką tylko dla najmłodszych

- Dzieci muszą wszystko zrozumieć. Zatem każdy ważny moment akcji musi być opowiedziany, a nie zaśpiewany. Stąd "Magiczny Doremik" scala teatr z muzyką - mówi kompozytorka MARTA PTASZYŃSKA przed premierą swojej opery w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie.

Rozmowa z Martą Ptaszyńską. Kompozytorka opowiada, skąd wzięła pomysł na "Magicznego Doremika". Premiera jej opery dla dzieci w piątek w Teatrze Wielkim. Rz: Czy bajkowy "Magiczny Doremik" został nazwany operą dlatego, że będzie można go oglądać w szacownym gmachu Teatru Wielkiego? Marta Ptaszyńska: Ja zapraszam na widowisko muzyczne dla widzów od trzech do 93 lat, a i starsi widzowie są mile widziani. Opera jest czymś innym, w tej bajce nie ma arii, są natomiast piosenki, przecież bohaterem jest chłopiec Doremik, więc muzyka, jaką skomponowałam dla niego, musi być prosta. W partiach dla dorosłych postaci, takich jak zły król Paleton, mogłam sobie pozwolić na inne pomysły. Od dawna przymierzałam się do widowiska opartego na "Gelsominie w krainie kłamczuchów" Gianniego Rodariego, bo ta opowieść ma wspaniałą, zwartą akcję, wymarzoną dla teatru. Czytała pani tę książkę swojej córce, gdy była mała? - Zgadł pan. Przed snem musi

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Świat oparty na kłamstwie jest bajką tylko dla najmłodszych

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita nr 13

Autor:

Jacek Marczyński

Data:

16.01.2008