EN

23.05.2002 Wersja do druku

Śmiertelne gry

Okaleczony świat dzieci wojny w znakomitym przedstawieniu Piotra Łazarkiewicza

To już czwarta w Polsce premiera "Sytuacji rodzinnych" Biljany Srbljanović, dramaturg z Belgradu, można więc zadać pytanie, co przyciąga reżyserów i aktorów do tego tekstu. Magnesem jest na pewno świetny pomysł dramaturgiczny: trójka dzieci bawi się w piwnicy w dom i naśladuje rodziców w codziennych sytuacjach. Ten dom nie jest jednak zwyczajny: rzecz dzieje się w byłej Jugosławii wstrząsanej wojną domową, która przenosi się także na tytułowe sytuacje rodzinne. Przez dziecięcą zabawę przewija się więc motyw głodu, przemocy i śmierci, a każda ze scen, czy jest to rodzinny obiad, nauka angielskiego, czy awantura o późny powrót do domu, kończy się zamordowaniem rodziców. To nie tylko karykatura świata dorosłych, to także oskarżenie i zemsta dzieci na pokoleniu odpowiedzialnych za tragedię. Jak ten okaleczony świat dzieci wojny wygląda na scenie teatru Studio? Scenograf Dorota Kołodyńska nie musiała specjalnie przebudowywać ponurej mala

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Śmiertelne gry

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza

Autor:

Roman Pawłowski

Data:

23.05.2002

Realizacje repertuarowe