Premiera "Babel 2" odbyła się niespełna rok po premierze bydgoskiego spektaklu Mai Kleczewskiej, opartego na tekście Elfriede Jelinek. Trudno więc uniknąć porównania przedstawienia przygotowanego wraz ze studentami czwartego roku wydziału aktorskiego krakowskiej PWST z jego poprzednikiem. Porównania, które bez wątpienia wypada korzystnie dla "Babel 2". W "Babel 2" bardziej niż powrotem do tekstu, mamy do czynienia z nowym podejściem do niego. Krakowskie przedstawienie w większości opiera się na fragmentach, które nie weszły do poprzedniego spektaklu, pochodzących z trzeciej części "Babel", zatytułowanej "Peter mówi...". Kleczewska zastosowała tę samą, co poprzednio, metodę dramaturgiczną: pozwalając aktorom budować poszczególne etiudy na podstawie wybranych przez nich fragmentów, rozbija oryginalny tekst i składa go na nowo. Tworzy otwartą, afabularną konstrukcję, w której słowa Jelinek sąsiadują z zapisami aktorskich improwizacji. Si
Tytuł oryginalny
Śmierć w nowych dekoracjach
Źródło:
Materiał nadesłany
Didaskalia Gazeta Teatralna nr 4